Curs per a professorat de secundària: L’Economia Social i Solidària i el Cooperativisme a les aules

Ponent Coopera, l'Ateneu Cooperatiu de les Terres de Lleida, organitza la 2a edició del Curs per a professorat de secundària: "L’Economia Social i Solidària i el Cooperativisme a les aules", reconegut pel Departament d'Ensenyament com a hores homologades de formació.
El curs té com a objectiu capacitar el professorat de Formació Professional per integrar l’Economia Social i Solidària (ESS) i el cooperativisme com a eines educatives transformadores dins les seves pràctiques docents.
La formació ofereix una aproximació profunda als principis, valors i formes jurídiques de l’ESS, amb especial atenció al model cooperatiu, per tal de comprendre el seu funcionament i la seva contribució a una economia més democràtica, equitativa i sostenible.
Al llarg del curs, el professorat podrà explorar com incorporar l’ESS i el cooperativisme en la seva tasca docent, contribuint activament al desenvolupament de les competències transversals clau de la Formació Professional, com ara:
Hores: 23 hores lectives.
Cost: Curs gratuït en el marc dels plans de Formació Permanent del Professorat.
Requisits de certificació:
• L’assistència: igual o superior al 80% de les hores de formació a distància.
• La participació i implicació activa en les diferents sessions telemàtiques a través de la reflexió personal o l’aportació d’opinions en l’últim apartat de cada sessió, dedicat a obrir un espai obert de debat.
• Una activitat pràctica individual o per parelles realitzada de forma satisfactòria en la qual els participants hauran de realitzar una de les següents activitats:
El curs té com a objectiu capacitar el professorat de Formació Professional per integrar l’Economia Social i Solidària (ESS) i el cooperativisme com a eines educatives transformadores dins les seves pràctiques docents.
La formació ofereix una aproximació profunda als principis, valors i formes jurídiques de l’ESS, amb especial atenció al model cooperatiu, per tal de comprendre el seu funcionament i la seva contribució a una economia més democràtica, equitativa i sostenible.
Al llarg del curs, el professorat podrà explorar com incorporar l’ESS i el cooperativisme en la seva tasca docent, contribuint activament al desenvolupament de les competències transversals clau de la Formació Professional, com ara:
- la competència emprenedora i iniciativa personal
- la competència social i ciutadana
- la competència comunicativa i interpersonal
- la competència per al treball en equip
- el pensament crític i ètic.
- BLOC 1 - Introducció a l’Economia Social i Solidària (ESS) - dimarts 7 d’octubre de 2025. Ponents: Josep Manel Busqueta i Franco i Santi Eizaguirre Anglada
- BLOC 2 - El cooperativisme com a moviment social; més enllà de les formes jurídiques - dijous 9 d’octubre de 2025. Ponent: Anna Maria Capdevila Rulló
- BLOC 3 - La forma jurídica de la cooperativa; la gestió econòmica i la gestió societària - dimarts 14 d’octubre de 2025. Ponent: Marcel Vidal Arbós
- BLOC 4 - L’aprenentatge cooperatiu a les aules - dijous 16 d’octubre de 2025. Ponent: Albert Irigoyen Zaragoza
- BLOC 5 - Les cooperatives d’alumnes com a eina educativa a les aules - dimarts 21 d’octubre de 2025. Ponent: Berta Puig i Roca
- BLOC 6 - Presentació de propostes educatives per part del professorat - dijous 23 d’octubre de 2025. Dinamitzadora: Marta Bobet Segarra
Hores: 23 hores lectives.
Cost: Curs gratuït en el marc dels plans de Formació Permanent del Professorat.
Requisits de certificació:
• L’assistència: igual o superior al 80% de les hores de formació a distància.
• La participació i implicació activa en les diferents sessions telemàtiques a través de la reflexió personal o l’aportació d’opinions en l’últim apartat de cada sessió, dedicat a obrir un espai obert de debat.
• Una activitat pràctica individual o per parelles realitzada de forma satisfactòria en la qual els participants hauran de realitzar una de les següents activitats:
- Disseny d’una activitat didàctica orientada a treballar l’economia social i cooperativa a l’aula.
- Disseny d’una activitat didàctica orientada a la creació d’una cooperativa d’alumnes (no cal crear la cooperativa, sinó idear-la).
- Disseny d’una activitat didàctica orientada a la creació d’una cooperativa d’alumnes (no cal crear la cooperativa, sinó idear-la).
Més informació aquí:
Inscripcions:
Inscripcions: