Formació: La gestió del dia a dia de la nostra entitat: obligacions, eines i com relacionar-nos amb la nostra gestoria
Sessió dirigida a: Cooperatives i associacions
Nivell: Inicial, adaptat a entitats en diferents fases (consolidades, creades o en construcció). Les entitats participants, podran participar també a una 2a sessió de consolidació programada pel 17 de maig.
Format: Sessió presencial (preferiblement). S'oferirà també la possibilitat de connectar-se online, a aquells projectes que no els sigui possible desplaçar-se al lloc de la formació.
Continguts:
Nivell: Inicial, adaptat a entitats en diferents fases (consolidades, creades o en construcció). Les entitats participants, podran participar també a una 2a sessió de consolidació programada pel 17 de maig.
Format: Sessió presencial (preferiblement). S'oferirà també la possibilitat de connectar-se online, a aquells projectes que no els sigui possible desplaçar-se al lloc de la formació.
Continguts:
- Obligacions legals de la gestió d’una entitat
- Normativa de referència
- Obligacions registrals
- Llei de transparència
- Llei de protecció de dades
- L’assegurança de RC
- Custòdia de la documentació
- La gestió econòmica
- Com fer un pressupost?
- Ingressos
- Despeses
- Com fer un pla de tresoreria?
- Pagaments
- Cobraments
- La comptabilitat
- La doble partida
- Amortitzacions
- Subvencions
- FRO i FEP (per a cooperatives)
- Comptes anuals
- Pèrdues i guanys
- Balanç de situació
- Com fer un pressupost?
- La gestió fiscal
- IRPF
- IVA
- Impost de societats
- La gestió laboral
- Les nòmines
- Les obligacions en matèria de prevenció de riscos laborals
- Cooperativa VS associació