- La xerrada es va programar la vigília del Black Friday per conscienciar a les persones consumidores dels seus hàbits de consum i que s’aposti pels criteris de responsabilitat i d’economia social i solidària.
- La xerrada organitzada per Ponent Coopera, va comptar amb la participació de tres experiències del territori: l’Associació ACUDAM, L’Olivera Cooperativa i l’empresa d’inserció Troballes.
Una vintena de persones van omplir ahir a la tarda la Sala 2 del Teatre L’Amistat de Mollerussa per parlar i debatre sobre el consum conscient. “El teu consum com a eina de transformació social” és el títol de la jornada que es va programar en el marc de la Campanya “Ja és Nadal a Mollerussa” de Mollerussa Comercial, amb l’objectiu de donar a conèixer els criteris de consum responsable, ètics i socials, tot empoderant a les persones consumidores de cara a la campanya comercial de Nadal. La sessió va estar organitzada per Ponent Coopera, l’Ateneu Cooperatiu de les terres de Lleida, amb la col·laboració del Casal Popular l’Arreu i de Mollerussa Comercial, l’Associació de Comerciants de Mollerussa.
El consum ha estat protagonista aquesta setmana del Black Friday i la xerrada es va programar justament en la seva vigília perquè les persones consumidores poguessin prendre consciència del poder de les seves accions respecte el consum que han fet canviar les estratègies comercials de les grans superfícies comercials, i que incorporin en els seus hàbits de consum els criteris de responsabilitat i d’economia social i solidària.
La xerrada va arrencar amb un parlament de benvinguda a càrrec de Jordi Vives, del Casal Popular l’Arreu. Després va agafar el relleu Marcel Vidal, de Ponent Coopera, per realitzar una introducció als conceptes del consum responsable i sostenible, els criteris per a un consum responsable i el comerç just. Vidal va destacar que “som nosaltres mateixos els que amb cada compra o acció de consum estem decidint cada dia el nostre futur i aquest ha de passar per generar un consum més proper i conscient”.
La jornada va finalitzar amb una taula rodona amb tres experiències del territori: Jordi Morillas, de l’Associació ACUDAM; Lídia Guim, de L’Olivera Cooperativa i Manuel Díaz, de l’empresa d’inserció Troballes. En el debat tots tres van advocar per un consum més responsable i conscient, apostant per un consum local, on els productes es poden adquirir a través de cooperatives i entitats del nostre territori que vetllen per un sosteniment mediambiental i per unes condicions socials i laborals dignes. Lídia Guim, de L’Olivera Cooperativa, va apuntar en aquest sentit que “el consum responsable, de proximitat i de temporada és la clau per continuar fent un territori vivible i sostenible”.
El consum ha estat protagonista aquesta setmana del Black Friday i la xerrada es va programar justament en la seva vigília perquè les persones consumidores poguessin prendre consciència del poder de les seves accions respecte el consum que han fet canviar les estratègies comercials de les grans superfícies comercials, i que incorporin en els seus hàbits de consum els criteris de responsabilitat i d’economia social i solidària.
La xerrada va arrencar amb un parlament de benvinguda a càrrec de Jordi Vives, del Casal Popular l’Arreu. Després va agafar el relleu Marcel Vidal, de Ponent Coopera, per realitzar una introducció als conceptes del consum responsable i sostenible, els criteris per a un consum responsable i el comerç just. Vidal va destacar que “som nosaltres mateixos els que amb cada compra o acció de consum estem decidint cada dia el nostre futur i aquest ha de passar per generar un consum més proper i conscient”.
La jornada va finalitzar amb una taula rodona amb tres experiències del territori: Jordi Morillas, de l’Associació ACUDAM; Lídia Guim, de L’Olivera Cooperativa i Manuel Díaz, de l’empresa d’inserció Troballes. En el debat tots tres van advocar per un consum més responsable i conscient, apostant per un consum local, on els productes es poden adquirir a través de cooperatives i entitats del nostre territori que vetllen per un sosteniment mediambiental i per unes condicions socials i laborals dignes. Lídia Guim, de L’Olivera Cooperativa, va apuntar en aquest sentit que “el consum responsable, de proximitat i de temporada és la clau per continuar fent un territori vivible i sostenible”.