La documentació social de les cooperatives. Preparació i legalització dels llibres obligatoris
12:00
Formació telemàtica
iCal
La cooperativa té l'obligació de portar en ordre un seguit de llibres i presentar-los formalment al Registre de Cooperatives. Totes les cooperatives tenen l’obligació de legalitzar aquesta documentació social a través d’un procediment exclusivament electrònic, però tot i l’obligatorietat, les entitats no sempre tenen aquesta documentació al dia. De la mateixa manera, en el dia a dia de les cooperatives ens podem trobar amb diverses situacions que requereixen d’una inscripció obligatòria al Registre.

En aquesta sessió volem ajudar a les entitats a tenir clars els procediments, i proporcionar algunes plantilles que els puguin servir per realitzar-los.

Sessió dirigida a cooperatives en funcionament de Ponent: 

 
  • que afronten per primera vegada la legalització de la seva documentació social, o bé que busquen una mica d’orientació per poder completar aquests procediments.
  • que tenen previstes situacions com un canvi de domicili social, modificacions d’estatuts o la renovació dels seus càrrecs socials, entre altres actes d’inscripció obligatòria, i que volen tenir més clara la manera de registrar-los.
  • que preparen l’aprovació i posterior dipòsit dels comptes anuals.

Continguts:

Taller teòrico-pràctic que combina l’explicació teòrica amb la realització in situ d’alguns dels procediments necessaris per a la legalització de la documentació i la inscripció dels principals actes.

 
  • Revisió de les obligacions documentals de les cooperatives, terminis, plantilles i procés de legalització dels llibres obligatoris. Llibres econòmics, llibres d'actes i llibres de socis i llurs aportacions socials.
  • Dipòsit dels comptes anuals: terminis i procediment
  • Altres actes inscriptibles i procés d’inscripció al registre de cooperatives
    • Renovació o nomenament de membres del consell rector 
    • Canvi de domicili de la cooperativa
    • Modificació d’estatuts
  • Espai de resolució de dubtes i realització de determinats tràmits conjuntament